WE MADE IT!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu WE MADE IT!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu

WE MADE IT!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans, Lejorben, Bram & Stijn

28 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Lieve allemaal,
We zijn er!!! We zijn gearriveerd in onze nieuwe woonplaats Christchurch. Vorige week zondag zijn we uit Auckand vertrokken, nadat we de dagen daarvoor nog wat hadden schoongemaakt, gewerkt en afscheid genomen van onze vrienden en familie "up north". Want ondanks dat we er maar zo'n 7 maanden hebben gewoond, hadden we toch al een leuk kringetje om ons heen vergaard. Een bonte mix van
Nederlanders, Zuid-Afrikanen en Kiwi's. Het was niet makkelijk om dat(weer) achter te moeten laten. Maar ondanks dat voelde het toch goed om richting Zuidereiland te vertrekken.

Dus vertrokken we zondagochtend, ieder in 1 auto met een van de jongens voorin, omdat de achterbak vol lag met spullen. Hans reed in mijn kleine scheurijzer (1000 cc, ja, ja, met enkele behoorlijke klimmetjes in het verschiet) met Stijn naast zich. Ik reed er achteraan met Bram in deZafira. Stijn werd onderweg entertaind mbv de DVD-speler (ja opa en oma, "De muis" ging weer mee evenals de Kabouter Plop DVD van tante Wendy en ome Paul!) en Bram had van Mirjam een aantal CD's met verhaaltjes van Dikkie Dik en Sesamstraat gekregen. Bedankt lieve Mir, maar geloof me, na zo'n 1100 km rijden....... Maar goed, mede dankzij deze hulpmiddelen, de nodige tussenstops, snoepjes en overige versnaperingen, hebben onze mannen zich voorbeeldig gedragen! Ze beginnen al aardig te wennen aan het rijden van grote afstanden.
De eerste nacht hebben we in Tauranga bij Matt en Herma Rutten mogen slapen, twee Gennepenaren die wij al zo'n dikke 12 jaar kennen. Erg leuk om ze weer te zien. Na nog twee overnachtingen in Palmerston North en Picton, kwamen we woensdagmiddag om 13.00 uur in Chrishtchurch aan. De makelaar kwam vrijwel meteen de sleutel van ons nieuwe huis brengen, waarna we ons nieuwe onderkomen konden betreden.

Waw! Wat een verademing na ons Efteling huisje in Auckland. Het huis is vrij nieuw (7 jaar oud), heeft 4 slaapkamers en is heerlijk warm en droog! Geen vochtige kleding meer in de kasten of vochtig beddengoed wat zo ontzettend lekker ligt! Niets van dat meer, ruimte en warmte om ons heen voortaan. We hebben nog nooit zo'n fijne woonkamer gehad als nu. Alles past precies en wij vinden het ook erg gezellig. De keuken heeft ook voldoende ruimte om zelfs nog een speelhoek voor de jongens te creeeren. Wat willen we nog meer? Ja, een eigen huis dus. Ook hier wordt al weer hard aan gewerkt. Vanochtend is Hans bij de aannemer geweest om de tekeningen te bespreken. Dit wordt nog iets verder uitgewerkt, waarna het naar de Developer (welstandscommissie) wordt gestuurd. We hopen dat dit allemaal een beetje vlotjes zal verlopen en dat we onze toestemming krijgen voor de plannen.

Donderdagochtend om 8.00 uur arriveerde de container. En konden we dus weer gaan uitpakken. We hebben nu echt alle dozen opengemaakt, zodat we meteen alles konden controleren op evt beschadigingen etc. Bij het openmaken van iedere doos kwam er weer een stukje Nederland uitrollen. Foto's, spulletjes, boeken noem maar op! Dat is natuurlijk niet altijd even makkelijk, maar wel heel fijn om weer om ons heen te hebben staan. We voelen ons nu weer echt thuis.
Naast al het harde werken qua uitpakken, hebben we ook een paar momenten genomen om even te relaxen. Dit hebben we gedaan in Hagley Park, een heel mooi groot park in het midden van de stad. Naast sportparken ligt hier ook een hele mooie botanische tuin in en een groot bos gedeelte om in te wandelen. Bram heeft hier al flink gefietst op zijn nieuwe fiets en Stijn vindt het geweldig om achter zijn loopwagentje aan te sjouwen. Zo loopt hij nog niet, maar als zijn wagentje voor de dag komt, krijgen we hem niet meer terug in zijn buggy! Hij moet onderweg natuurlijk wel even stoppen om de eendjes te begroeten of om zijn wagen weer zelf uit de struiken te trekken als hij erin gereden is. Hulp hierbij wordt niet gewaardeerd!

We zijn direct na aankomst erg leuk ontvangen door onze wederzijdse buren. Vanochtend is zelfs onze linker buurvrouw al even op de koffie geweest. Een heel lief omaatje (weduwe) die nog erg actief is voor haar leeftijd. Aan de andere kant wonen Chinezen. Zij hebben een zoontje van 4,5 jaar die Bram meteen tot zijn vriend heeft omgedoopt. Woensdag a.s. gaan we met Bram voor de eerste keer naar zijn nieuwe school. Morgen kan helaas nog niet, omdat ik dan naar het ziekenhuis moet om alle papieren te tekenen etc.

Zoals jullie kunnen lezen, is onze start hier dus helemaal zo slecht nog niet. We voelen ons hier erg op ons gemak, tot nu toe heeft alleen nog maar de zon geschenen en we beginnen ons huis aardig weer op orde te krijgen. Het is trouwens wel erg vreemd om te zien dat mensen eind mei hun ski's voor de dag gaan halen ipv hun BBQ! Klein nuance verschil.
Gelukkig hebben we wel nog even een paar dagen om te relaxen, want verhuizen in je eentje met twee kleine koters gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Maar tot nu toe was het wel de moeite waard. Hieronder nog een paar foto's van onze middagen in het park, onze Bram zijn grote trots, zijn nieuwe fiets en ons Stijntje druk aan de wandel. Geniet ervan en we laten jullie gauw weer weten hoe het hier gaat.

Veel liefs van ons 4-tjes,
Lejorben, Hans, Bram en Stijn xxxx

• 28 Mei 2007 - 09:02

Marten En Mirjam:

Dus voordat we het weten zijn jullie al weer helemaal gesettled. Super! Zo moet het natuurlijk ook. Nog lekker een paar dagen bij komen voordat het allemaal weer echt begint..
    Toon was vandaag helemaal super trots; een Award gekregen van de Pincipal, nou en dat is toch zomaar even niks.. Toen hij in ontvangst nam wist hij eigenlijk niet eens dat hij dat gekregen had voor 'Making great progress with his reading'. Een beetje blue (jullie kennen Toon) stond hij erbij maar dat was over toen we het hem allemaal hebben uitgelegd. Hij was supertrots en dat mag ook wel! Niek zat vandaag lekker te snotteren en Koen had weer een pot gel in zijn haar gesmeerd. Je kent het wel. Ook wij hebben misschien deze week nog nieuws. Nee, ik ben niet zwanger! Jullie horen het nog wel.

Knuffel a/d boys
    Liefs M en M

• 28 Mei 2007 - 09:15

NiMa:

Wat een heerlijk verhaal om te lezen, enne wat was het heerlijk om jullie weer te horen kwetteren door de telefoon (ehh en dat wij zo lekker terug konden kwetteren..... ;))!! Geniet van de komende dagen!!!! XXX

• 28 Mei 2007 - 14:26

Jan En Ton:

Proficiat, dat is wat wij jullie wensen, veel geluk, veel levenslust, veel voorspoed, een gelukkige toekomst voor jullie volwassenen en voor de boys!!!!

• 28 Mei 2007 - 22:12

Tante Wilma Oploo:

hallo luidjes wat fijn om weer iets van jullie te horen en ook dat alles zo goed heeft verlopen he he nu een eigen stekkie en dan aan het bouwen voor het aller leukste stekkie.mooi om bram te zien zitten op zijn fiets wat wordt hij toch groot en dan dat kleine spookje achter zijn wagentje erg leuk.
    morgen29mei gaan wij als dames er weer een weekje tussen uit dit keer naar domburg maar ons weer laat ons lelijk in de steek veel regen wordt voorspeld.als we terug zijn laat ik snel weer iets horen doe groeten aan de kleine boys en ook aan jullie natuurlijk de groeten uit plo.

• 29 Mei 2007 - 12:04

Lieke:

Dat klinkt weer goed. Heel veel geluk op jullie nieuwe stek en met alle nieuwe stappen en plannen. Een eigen huis bouwen, lees ik dat nu goed, wauw, dat klinkt gaaf!!! Tot schrijfs en de groeten uit Berlicum waar wij ook beginnen te settelen.

Groetjes Lieke

• 29 Mei 2007 - 13:43

Jw Wendy En Koen:

Super dat jullie in christchurch zijn aangekomen. Wat heeft Bram een mooie fiets en Stijn een mooi loopkarretje. Jullie zijn twee boskontjes.
    We skype snel even,

Liefs van ons

• 29 Mei 2007 - 14:16

Tante Alda:

geweldig dat de reis en de verhuis goed verlopen is ,en nu op naar de laatste fase jullie eigen huis.
    ook deze keer zijn de fotos weer leuk je ziet de kinderen groeien hier mogen jullie trots op zijn.veel geluk van ons uit kaatsheuvel op jullie nieuwe plek
    groetjes

• 29 Mei 2007 - 17:51

Dimphy En Mannen:

Wat geweldig om te lezen, het gaat goed met jullie. Wat heerlijk. Ik zou het liefst in het vliegtuig stappen om het even te komen bewonderen..helaas.
    Liefs!

• 31 Mei 2007 - 04:37

Buuf:

wat fijn dat alles goed gegaan is ik wens jullie heel veel succes voor de toekomst

groetjes de buuf

• 02 Juni 2007 - 18:45

Sandra:

hé dat klnkt goed zeg! een echt huis. ik heb eindelijk jullie adres te pakken gekregen via marese. en nu kan ik dus es een reactie plaatsen. ik probeer het al via de hyves, maar er kwam geen antwoord meer van hans. nu ik lees over die enorme rit snap ik het wel!
    vergeten jullie bij de tekening van jullie nieuwe huis niet het tuinhuisje voor als wij komen logeren te tekenen????!
    heel veel groeten en tot mails
    sandra o nee lex.

• 06 Juni 2007 - 10:21

Wim SM Verschuren:

Hoi Hans
    Ik heb je brichten ontvangen en ook al iets terug gestuurd. Jouw post ontvang ik wel maar jij misschien niet die van mij?
    Ik volg jullie regelmatig met veel plezier op de web site.

het beste voor jullie en de hartelijke groeten van ons

Wim Verschuren

• 18 Juni 2007 - 20:27

Rik En Tamara:

Hallo allemaal,

Ben blij dat alles daar zo goed gaat maar lijkt me wel moeilijk om nu weer afscheid van mensen te moeten nemen. Ik schrok net wel op 2 foto's zie ik Bram en Stijn toch achter het stuur zitten...... ow nee het stuur zit aan de andere kant! Heeeeel erg veel succes met het bouwen van jullie nieuwe huis, maar zover is het nog niet toch? en natuurlijk heel veel geluk in Christchurch. Oja Hans, dit jaar gaan Tamara en ik eerst naar Afrika maar wie weet waar we volgend jaar heen gaan......

Doei doei,

Groetjes Rik en Tamara

• 25 November 2007 - 17:06

Ton:

Spannend zo'n reis! Ik zag dat jullie bij Matt en Herma Rutten hadden overnacht. Zij zij onze (bijna)buren geweest. Hebben jullie misschien een e-mail adres? Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

Ton