HIEPPIEP HOERA!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu HIEPPIEP HOERA!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu

HIEPPIEP HOERA!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans, Lejorben, Bram & Stijn

10 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Er is de laatse paar weken weer veel gebeurd. Hans heeft een sollicitatiegesprek gehad in Brisbane, Bram is voor de eerste keer naar school geweest, Lejorben heeft haar eerste familielid op bezoek gehad en Stijn(tje) is 1 jaar geworden.

Als eerste natuurlijk de verjaardag van Stijn. De eerste verjaardag is altijd heel speciaal. Stijn is geboren in de winter en viert zijn verjaardag in de zomer. En het was dan ook een hete zomerdag. S'morgens hebben we met z'n vieren gevierd en met familie en vrienden geskyped in Nederland.

S'middags is Bram voor de eerste keer naar school gegaan. Hij vond het fantastisch!! Tegen iedereen Nederlands praten op school. We hebben besloten dat Hans in de toekomst Engels tegen hem praat en Lejorben Nederlands. Hij gaat vanaf heden drie middagen in de week naar school. Dinsdag, woensdag en donderdag.
Toen Bram s'middags thuis kwam van school kon het feest van Stijn beginnen. De buren met de twee buurmeisjes waren er, een collega van Lejorben met haar zoontje en natuurlijk de familie Visser met hun drie mannen.

Het werd een ontzettend leuke middag. Er zaten vier nationaliteiten aan tafel (Nieuw Zeeland, Australië, Zuid Afrika en Nederland). Het is traditie in Nieuw Zeeland wanneer je op bezoek gaat bij iemand dat je dan een zelfgebakken cake, fruit of andere creatie meebrengt. Onze buurvrouw doet dit ook met regelmaat. Dat is hartstikke leuk!

Stijn die bekend staat als een goede eter greep natuurlijk zijn kans om eens uitgebreid te genieten van zijn eigen taart. We hebben vervolgens zijn kinderstoel met de tuinslang schoon gespoten en Stijn direct in bad "gedumpd".
De peetoom en peettante (Emiel en Petra) van Stijn Skypte rond zeven uur. Dat was leuk omdat Stijn gewoon via de camera hun cadeau kon uitpakken. Ondanks dat ze ver zijn waren toch "live" aanwezig. Dat is toch fantastisch dat, dat allemaal mogelijk is.
Omdat het al laat werd zijn we vervolgens naar de "Mac" gegaan met de familie Visser. De dag werd dus mooi afgesloten en Stijn en Bram vielen s'avonds direct als een blok in slaap!

We hadden deze week ook weer bezoek. Deze keer was het een achternichtje (Georgia Verkuylen) van Lejorben uit Australië. Het klinkt verder weg dan het is. Georgia kennen we heel goed omdat we in 1995 drie maanden bij haar ouders in huis gewoond hebben toen we in Sydney werkte. Gisteren is ze met de bus vertrokken naar Wellington en vervolgens naar Christchurch.

Op 2 febuari is Hans op sollicitatiegesprek geweest in Bribane Australië bij Apollo motorhomes voor branch manager. Het begon al goed de dag ervoor. Apollo probeerde Hans zijn referenties te traceren maar deze waren nergens te bekennen. Vervolgens heeft Hans zijn collega van Vroom & Dreesmann s'morgensvroeg uit bed gebeld. Willem Klardie had een vrije dag en dat heeft hij geweten ook. Nog in slaap, kreeg hij een telefoontje uit Nieuw Zeeland of hij een referentie wilden geven. Willem bedankt voor alle moeite!! Ook Hans z'n vriend Nico was de klos. Kreeg ook onverwachts een telefoontje.
S'morgens vertrok Hans om 7:30 uur van Auckland naar Brisbane. Een reis van zo'n kleine 3000 km. Met een tijdverschil van drie uur arriveerde hij 08:50 uur plaatselijke tijd. Het was een warm welkom bij Apollo en een goed en leuk sollicitatie gesprek. Helaas niet goed genoeg omdat de keuze op iemand gevallen was binnen de organisatie die meer kennis had van deze industrie. Jammer!!! Een teleurstelling omdat hij bij de laatste twee zat. Het was wel een geweldige ervaring!

Dit werd bij aankomst s'avonds om 22:00 uur op Auckland international Airport behoorlijk verpest. Hans had volgens een immigration officer (die zijn functie net iets te serieus nam) de voorwaarden van z'n vergunning niet goed gelezen en moest direct een enkeltje naar Nederland boeken. Zijn vergunningen werden bestempeld met "expired". Nadat hij aangaf dat z'n vrouw en kinderen in NZ woonde kreeg hij één dag de tijd om een nieuwe vergunning aan te vragen. Lukte dit niet dan kon hij vertrekken naar Nederland op 9 februari.

Paniek dus!!! Maar gelukkig was er een 13 uur tijdverschil met het NZ immigratie kantoor in London. Daar bleek volgens volgens onze casemanager de "immigration officer" op het vliegveld gewoon een regelrechte kl..zk te zijn. De immigration officer had dit helemaal niet hoeven doen. Alles werd vervolgens ingetrokken en omgezet naar de normale situatie. Dat was even schrikken dus!!

Zo kan er dus veel gebeuren in een paar weken. Nicolle en Paul (broer van Hans) zijn nog steeds in blijde afwachting van een toekomstig neefje of nichtje. Dit zal niet lang meer duren. Vervolgens komen de ouders van Hans over drie weken naar Nieuw Zeeland. Een reis naar het zuidereiland is gepland om ons vervolgens te oriënteren op Christchurch. We doen dit samen met de ouders van Hans. Het is ook ontzettend leuk voor Bram en Stijn. De keuze om naar het zuidereiland te gaan zal dan snel gemaakt worden. Er staat dus nog veel op de planning. Maar..... wordt vervolgt!!

Groetjes Hans, Lejorben en Bramstijn xxx

• 09 Februari 2007 - 22:16

De Buuf:

hey buum en buuf
    nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van stijn fijn dat jullie er zo van genoten hebben sorry dat ik te laat ben maar ik lag met migrane in bed

groetjes de buuf en frans

• 10 Februari 2007 - 10:04

Rianthony:

skon fotokes zeg. mooie verjaardag da sie ik wel.
    met guus is het weer wat minder geweest. wederom heeft hij een nieuwe kuur gekregen. vandaag gaat het weer een stuk beter. hopen maar dat deze kuur wel goed aanslaat. bij ons staat de carnaval voor de deur en natuurlijk ook een eerste verjaardag. als ik dat zo zie wordt dat viezerikke......
    groetjes anthony rianne en een dikke kus van guus aan iedereen. ja zelfs aan the boys.

• 10 Februari 2007 - 11:30

Hans En Jos Eeken:

Proficiat met de 1e verjaardag van Stijn, leuke foto's, Hans succes met solliciteren, maar dan iets minder moeilijk natuurlijk. Het gaat vast wel ergens lukken. Veel groetjes van hans en Jos Eeken

• 11 Februari 2007 - 11:19

Ricky En Johan:

Hoi Stijn.
    Een klein beetje dom van ons zeg om jouw verjaardag te vergeten. Daarom maar wat later, "hartelijk gefeliciteerd" met je "eerste" verjaardag. Het was wel een leuk feestje hoor. En zo te zien was de taart ook erg lekker.
    Zo te lezen gaat het met papa en mama en je groote broer ook goed. Wens ze het beste met alles wat ze gaan ondernemen en doe ze maar de groetjes van ons tweetjes vanuit Deurne. Daaaaaaaaag, Stijn.

• 12 Februari 2007 - 11:39

Danique:

hai stijntje nog gefeliciteerd met je 1e verjaardag! zo te zien is het erg gezellig geweest daar in het mooi nieuw zeeland!! kusjes danique

• 14 Februari 2007 - 13:06

Tante Alda:

hallo luitjes
    hier werer even een berichtje uit kaatsheuvel.leuk de fotos van Stijn zijn eerste verjaardag en fijn dat Bram het leuk heeft op school zijn engels zal nu zeker sneller gaan.jammer voor Hans maar er zal heus wel een baan komen voor je .
    zelf zijn we een weekje op wintersport geweest,en tellen nu de weken af om Manon en Paul weer te zien .Nog gefeliciteerd met jullie nieuwe nichtje .
    heel veel groetjes
    tante alda en ome raymond

• 21 Februari 2007 - 19:03

T.gerrie&o.frans:

Leuk om zo nu en dan wat van jullie te lezen.
    Op deze manier blijven we toch een klein beetje op de hoogte van jullie reilen en zeilen in Nieuw Zeeland.
    Jammer dat Hans niet geslaagd is in zijn sollicitatie. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
    Gisteren de baby van Paul en Nicolle gezien;
    SUPER MOOI.

Groetjes uit Deurne

• 22 Februari 2007 - 07:05

Paul En Manon:

Hallo allemaal,

wat een nieuws weer allemaal in die korte tijd. Jammer Hans dat je het niet bent geworden bij de sollicitatie, maar gelukkig zijn er nog genoeg kansen! Wat een lekkere taart van stijntje zeg...we snappen heel goed dat hij er vol ingraaide..haha! We hebben jullie nog een mail gestuurd via bramstijn@hotmail.com over onze ervaringen in NZ! Tot nu toe allemaal super en een prachtig land! Succes met alles!

Liefs xx Paul en Manon

• 26 Februari 2007 - 14:19

10y.:

joehoe : krijgen jullie mun mailtjes wel ?????????
    dikke kuzzzzzzzzzzzzzzzz van mij en haar mannen.

• 05 Maart 2007 - 00:12

Tante Wilma:

Mooi die foto's van kleine Bram je ziet hem genieten van zijn taart .Hoe is het met de vakantie gangers goed aan gekomen?Die foto van Bram met zijn tasje is erg mooi, fijn dat het op school goed ging.Hans en Lejorben onze Twan land 13 maart op schiphol en wij zullen er staan dat is een ding dat zeker is ,Ben blij hem weer te zien .Verder gaat hier alles zijn gangetje .wij zijn met carnaval met ons drieen nog een week naar Pisa geweest dat is een mooie oude stad het was de moeite waard, zo zijn jullie weer op de hoogte . Ik ga nu slapen heel veel genieten nu met z'n allen groeten tante Wilma oploo.

• 09 Maart 2007 - 09:49

Rianthony:

hallo luitjes. ff weer een berichtje vanuit deurne. ga dadelijk een wereldreis maken. ja ja, ook wij ondernemen wel eens dingen. ga namelijk met onze guus helemaal naar roosendaal naar een vriendin van mij. is da nix? gisteren was het hier super weer (voor onze doen). het wordt dat dat elke dag zo is. maar ja..... we zullen afwachten. alles goed met opa en oma. hoorde dat Bram het prachtig vond dat ze er zijn en dat hij ze in de armen vloog. boft opa en oma maar weer eens. veel plezier samen en doe ze de groetjes van ons. Rianne Anthony en onze grote vriend Guus.