KONING WINTER IN CHRISTCHURCH - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu KONING WINTER IN CHRISTCHURCH - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu

KONING WINTER IN CHRISTCHURCH

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans, Lejorben, Bram & Stijn

24 Juni 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Terwijl heel Nieuw Zeeland in de ban is van de finale van de America's Cup (s'werelds grootste zeilrace) in Valencia en de voorbereidingen van de All Blacks op het Wereld Kampioenschap rugby in Frankrijk pakken wij weer rustig de draad op, op ons nieuwe stekje.

Koning Winter is inmiddels gearriveerd en dat hebben geweten ook. Queenstown is helemaal ingesneeuwd en hier in Chch is het echt een uitzondering als het een nacht "niet" gevroren heeft. We mogen zeker niet klagen. Bijna elke dag is een stralende heldere blauwe dag met lekker fris en gezond weer. Zo'n mooie winter als hier hebben we nog niet meegemaakt, maar s'avonds wordt het hier behoorlijk koud. Dat is ook logisch omdat we vanuit onze straat zo tegen de besneeuwde Alpen aankijken.

We wonen al weer bijna vijf weken in Chch. In het begin zeker geen gemakkelijke tijd. We hebben mogen ervaren hoe het voelt om er echt alleen voor te staan en weer helemaal opnieuw iets op te bouwen. Ondanks dat onze verhuizing naar Chch een weloverwogen keuze is geweest.
De eerste twee weken zijn een periode geweest waar we echt door de zure appel heen moesten bijten. Geen telefoon die gaat, en geen vrienden waar je zomaar even binnen kunt lopen zoals dat in Auckland wel het geval was.

Het positieve aan deze periode is dat je als gezin sterker wordt omdat je alléén op elkaar bent aangewezen. In het begin overleef je door jezelf onafhanklijk van alles en iedereen op te stellen door altijd twee of drie opties te creeren om zo eventule teleurstellingen te voorkomen.

Samen ondek je weer nieuwe plekjes zoals de Botanical Gardens waar we regelmatig de eendjes brood voeren. Voor de jongens is het nu groot feest als we daar naar toe gaan. Daar genieten Lejorben en ik nu ook veel meer van. We hebben nu veel meer tijd samen en weten dit ook echt te waarderen. We leren langzaam de omgeving kennen die nu weer wat gaat wennen. Het wordt weer rustiger na zo'n drukke verhuizing.

De regelmaat komt weer terug. Lejorben vertrekt elke morgen op haar fiets naar haar werk. Een hele mooie route die haar aan Nijmegen doet denken. Bram gaat elke maandag, dinsdag en donderdag naar school waar hij het onzettend naar de z'n zin heeft. Hij weet juffrouw Linda dan ook behoorlijk om zijn vinger(tje) te draaien. Hij luistert alleen naar het Engels wat hem aanstaat en antwoord uitsluitend in het Nederlands terug. Met onze Bram gaat het dus weer prima.
Stijntje heeft in Chch zijn eerste pasjes gezet en loopt nu volop. Een genot om naar te kijken. Hij stapt dapper door het park op zoek naar de eendjes die inmiddels zijn vriendjes zijn geworden. Hij wil alleen nog maar één ding en dat is .... lopen.

Sinds de dozen zijn uitgepakt ben ik flink aan de slag gegaan met solliciteren. Gelukkig had ik vier maanden geleden al contact gezocht met een Sport Clinic waar ik nu voor een gesprek ben uitgenodigd. Spannend dus en afwachten. Ik wil graag in Chch van Sport Massage therapy mijn beroep maken en heb inmiddels een aardig netwerk opgebouwd met behulpzame collega's. Eind Juli ga ik een verkorte cursus volgen aan de Canterbury College of Natural Medicine om zo in het circuit te komen. Daarnaast heb ik nog andere sollicitatie's lopen en helaas al een paar afwijzingen gehad maar " that's life".

We hebben de laatste twee weken de stad goed leren verkennen. De hoogtepunten waren zeker Sumner Beach, de Pier van New Brighton, Cathedral Square en de Alpen. Daarnaast leren we ook al weer wat mensen kennen en zijn we afgelopen donderdag naar een verjaardag geweest waar we voor uitgenodigd waren. Dat was ontzettend gezellig. Aanstaande dinsdag heb ik mijn eerste klant voor Sport Massage en binnenkort komt er hoogstwaarschijnlijk nog een klant bij die een collega naar mij heeft doorverwezen.

Christchurch begint langzaam een beetje van ons te worden. Dat is een prettig gevoel ondanks dat we ons realiseren dat er nog heel veel werk aan de winkel is. Maar gelukkig is een goed begin het halve werk.

Heelveel groetjes van Hans, Lejorben, Bram en Stijn(tje)

• 25 Juni 2007 - 09:23

Rob En Ilse:

Hallo allemaal,

fijn om te horen dat jullie de overtocht hebben overleeft en jullie je al een beetje op je gemak beginnen te voelen op jullie nieuwe stekje. Hier gaat alles z'n gangetje en de vakantieperiodes zitten er weer aan te komen. Dit jaar zullen wij een rondreis maken door Ijsland. We hebben er veel zin in. Jullie horen wel hoe het is geweest.

Groetjes en veel plezier met jullie inburgering in CHCH.

Ilse en Rob

• 25 Juni 2007 - 10:30

Dimphy:

Oh, jongens, wat wonen jullie daar prachtig! Wij wonen ook aan het water, maar toch wel "iets" anders. Lejorben, super dat je weer op de fiets naar het werk kunt...denk maar onze gesprekken toen wij samen naar ons werk fietste. Wij denken aan jullie, ook al kunnen we niet effe binnen wippen voor een kop koffie!
    Liefs, Mark, Dimphy, Stan en Ward

• 25 Juni 2007 - 14:42

Paul En Manon:

Hallo allemaal,

Vanuit een weekje Ameland (met veel regen..) kunnen wij maar 1 ding zeggen! Wat een pracht en praal allemaal....we begrijpen jullie keuze volkomen! GEWELDIG! Geniet ervan en brammetje veel succes op de kleuterschool!

xx Paul en Manon

• 25 Juni 2007 - 17:44

Tante Alda:

geweldig weer te horen dat jullie je er goed doorheen slaan,ook al is dit niet altijd even gemakkelijk,een goed ritme te vinden.
    grappig dat het bij jullie nu winter is en wij hier nu allen uitkijken naar de zomervakantie nog 2weken en vertrekken dan weer naar oostenrijk en kroatie.
    de kinderen worden ook al groot en leuk te horen dat bram het op school naar zijn zin heeft,Stijn ziet er ook goed uit leuk dat hij nu kan lopen kunnen jullie de hele dag achter hem aanrennen.
    heel veel groetjes weer van ons uit kaatsheuvel.

• 26 Juni 2007 - 08:48

Mayke, Sem, Simon:

Hey bikkels,

En weer een flinke stap verder.....volgens mij zijn de zure appels bijna op nu.....fijn om te horen dat CHCH langzaam een beetje van jullie wordt. Wat een prachtige, gezonde omgeving! Hier gaan alles ok. Druk , druk, druk, as usual. We zijn bezig met een NB-huis in Rotterdam. Leuk en spannend! Simon loopt inmiddels ook al rond de tafel en op zijn knieën is hij pijlsnel. Veel succes met de sollicitaties!

Groetjes uit Rotterdam

• 26 Juni 2007 - 20:19

Joris, Willeke, Lia:

Leuk om te horen dat jullie dit ook weer doorstaan hebben. En ik (Willeke) ben inmiddels weer in Harreveld gearriveerd. Een aanrader hoor, zo'n vakantie...

De Groeten van ons.

• 28 Juni 2007 - 21:27

Maria Cruijsen:

Fijn te horen dat het goed met jullie gaat na deze tocht naar Christchurch. Wat een ondernemingsgeest en doorzettingsvermogen, maar je krijgt er ook veel voor terug als ik de foto's zie. Geweldig die omgeving en jij eindelijk weer op je fietsje naar het werk Lejorben. Hier lijkt het wel herfst zoveel regen en wind. Hans, fijn dat je al een netwerkje opbouwt, ik hoop dat het gaat lukken in die Sport Clinic. Bij ons alles oke, Margot en Rutger zijn "over" en de oudste heeft als een echte student nog een paar hers. Maar voor de rest: eerst even ......vakantie!!!
    groetjes
    Maria Piet
    Margot Rutger Thomas
    en een knuffel voor de kids
    Bram succes op je nieuwe school