De vakantie zit er op!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu De vakantie zit er op!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu

De vakantie zit er op!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans, Lejorben, Bram & Stijn

12 December 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Onze vakantie zit er op. Dozen waren in de eerste week al uitgepakt zodat we vervolgens voldoende tijd hadden om de omgeving goed te verkennen.

Het was heel fijn om even niets te hoeven na zo'n ontzettend druk jaar. De regelmaat begint er dus goed in te komen. Wat wel wennen is, is dat de telefoon niet meer zo vaak gaat. Ondanks dat hebben we voldoende mensen over de vloer gehad de laatste tijd.

Elke maandag als ik wakker wordt zet ik direct de computer aan en kijk niet wat Ajax gedaan heeft, maar S.V. Milsbeek. 3de plaats in de 2de klasse met nog een inhaal wedstrijd te gaan. Dat is klasse!!! Ik volg het voetbal dus nog wel alleen op een ander niveau. Bram vertelt trouwens nog regelmatig dat hij met papa "naar Milsbeek is ù-weest. Bram heeft daar voetbalt met Wilco." En als je hem vraagt wie de beste van heel Nederland is, zegt hij vastberaden "Milsbeek!" En wie is volgens Bram de beste van de hele wereld, tja, jullie raden het vast wel al, "Ajax!"

Twan een neef van mij is onze eerste bezoeker geweest in NZ. Twan is een jaar op rondreis en is hier een week gebleven. Ik heb hem veel mooie plekjes in Auckland laten zien.We zijn vervolgens ook een paar dagen naar Whangarei geweest. Whangarei is de stad waar ik vroeger gewoont heb. Het is subtropisch en heeft prachtige stranden. We hebben het goed naar de zin gehad. We zijn er met de boot op uit geweest en hebben mount Manaia beklommen. Hij vond het onbegrijpelijk dat er ergens aan de andere kant van de wereld een foto van toen hij klein was bij familie aan de muur hing. Hij vond het leuk om kennis te maken met sommige achterneven en nichten!
Gisteren is hij weer met het vliegtuig vertrokken naar Sydney.

Twan nog bedankt voor de leuke kadootjes voor Bram & Stijn. Zeer creatieve opzet met alle briefjes die naar de kadootjes verwezen. Veel plezier in Sydney.

Zondag ben ik samen met Mirjam op cursus geweest voor het certificaat "badmeester". Fantastisch. Dat kan hier allemaal, mag ik na twintig stage uren zwemles geven aan kinderen van het niveau Starfish tot Marlin.
Lejorben heeft uiteindelijk haar NZ registratie voor verpleegkundige binnen.

Het weer in NZ is momenteel erg vreemd. Het ene moment kun je naar het strand en een uur later moet je een extra trui aantrekken. Zal misschien wel te maken hebben met die ijsberg die ergens in de buurt van Dunedin rond drijft.
Met als gevolg dat we met Stijn afgelopen week in het midden van de nacht in een 24uurs health clinic hebben gezeten, De desbetreffende doctor maakte zich meer zorgen over het broeikas effect in Nederland en vond dat alle vrienden en familieleden van ons maar hier naar toe moesten vluchten. Beetje overdreven allemaal maar hij was wel grappig. Stijn had overigens onstoken amandelen. Nu gaat het weer goed met Stijn.
Bram kon natuurlijk niet achter blijven en bleek een paar dagen later na een long foto te hebben gemaakt een long infectie te hebben. Bram is nu inmiddels aan de beterende hand maar is nog niet helemaal jovel.

Sinterklaas is dit jaar ook in NZ geweest. Dit hebben we samen met Mirjam en Marten gevierd.De kinderen vonden het ontzettend leuk. Bram was bang van sinterklaas en zijn zwarte pieten. Hij klampte zich vast aan Lejorben met de woorden "Nee, nee, ik wil niet kijken!!!" Stijn vond het op schoot bij sinterklaas nog niet zo erg, maar toen zwarte piet hem gedag kwam zeggen, was de lol over en zette hij het op een brullen. De kado's vonden de jongens geweldig en de snoepjes natuurlijk ook. Sinterklaasavond hebben we bij Marten en Mirjam thuis gevierd. Sinterklaas wist via de email dat onze jongens nu in Nieuw Zeeland woonden en had daarom de pakjes naar het postkantoor in Howick gestuurd. Koen, Toon en Niek kregen hierover bericht per brief toen ze uit school kwamen. Bram en Stijn kregen dit via een email te horen. Spannend hoor en wat vreselijk knap dat Sinterklaas dit had kunnen regelen!!! De beide papa's en Twan zijn de kado's bij het postkantoor gaan halen en daarna was het groot feest met uitpakken!!!

Wij gaan nu gelukkig de zomer tegemoet. Ik heb vandaag de griep van de jongens over genomen. Komt ook wel weer goed. Met Lejorben gaat het gelukkig goed. Die is nog niet ziek geweest. Geniet van de foto's en tot de volgende keer.

Groetjes Hans, Lejorben & Bramstijn xxxx

P.s.: tante Peetje en ome Emiel, de foto van Stijn in zijn kinderstoel is erg geschikt voor jullie speciale foto album. Veel plezier ermee!!!

• 12 December 2006 - 11:39

Danique:

wat leuk zeg sinterklaas in NZ hahah nou nog veel plezier daar en jullie zien paul en manon hopelijk snel!
    groetjes danique

• 12 December 2006 - 15:32

De Buuf:

wat fijn dat alles goed gaat geniet er maar lekker van

ps wat is nz toch mooi

groetjes de buuf

• 12 December 2006 - 20:29

Rianthony:

hallotjes. wederom skon fotokes. zo gelukkig is bij jullie het gewone leventje ook weer begonnen. zijn we nie de enigste die moete werke.
    sorry dat we nog niet hebben kunnen skype maar we hebben elke avond nog iets gehad. morgen nog een opening. een vriend van onze john is een supermarkt begonnen en dan is het wat rustiger. dus... tot snel tot skype.
    greetzzz van ons

• 13 December 2006 - 12:32

T Alda En O Raymond:

leuk dat het allemaal goed gaat en ook de fotos zijn super ik zie dat het pak bram leuk staat veel plezier er mee.
    de kerst begint te naderen dus manon en paul zijn over een goede week bij jullie ,we hopen dat jullie samen een fijne kerst hebben heel veel groetjes en we zullen met ons feest aan jullie denken manon en paul bellen dit weekend nog dan horen we wel wanneer ze precies bij jullie zijn
    groetjes ook voor de boys
    tante alda

• 14 December 2006 - 20:31

Stun:

He luitjes het is al weer even geleden, sorry ik heb er geen excuus voor, maar nu ik zo heb zitten kijken naar al die leuke foto en het prachtige weer, zou ik zo even over willen komen, maar dat zit er niet in, helaas.
    Ik zal je via de mail ook nog spreken, heel veel toekomst plezier en een gezond verblijf.