Hans kan aan de slag!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu Hans kan aan de slag!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu

Hans kan aan de slag!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans, Lejorben, Bram & Stijn

07 Juli 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Het is nu Zondagmorgen. Stijn is vandaag erg vroeg wakker geworden. Als ik naar buiten kijk zie ik dat het gazon wederom wit is van de vorst. Het is behoorlijk koud (-2c) maar..... het wordt weer een mooie frisse en heldere winterdag.

Terwijl de meeste mensen in Nederland naar een zonnige vakantiebestemming gaan staat er bij ons om de hoek van de straat een bord met "snowboards for sale". Het is hier binnenkort ook vakantie. Alleen gaan de meeste vakantiegangers hier naar de skivelden.

Nieuw Zeeland is afgelopen week getroffen door een aantal Tornado's in de regio van Taranaki op het Noordereiland. Veel huizen die onbewoont zijn geraakt maar gelukkig weinig slachtoffers. Tornado's komen hier zelden voor maar ook het klimaat in NZ is behoorlijk van slag. Niet alleen het klimaat maar ook de "Kiwi's" zelf zijn een beetje van slag. "Team New Zealand" (Nieuw Zeeland) heeft in een spannende finale de America's Cup (zeilrace in Valencia) verloren van Alingi (Zwitserland). Zeilen, Rugby, netball (korfbal) en Cricket zijn hier namelijk de topsporten. Daarnaast hadden ook de "All Blacks" (rugby) verloren van Australië. Over een goede maand begint het WK rugby in Frankrijk dus is het goed dat ze na een jaar weer een keer verloren hebben. Houd ze scherp.

Wij beginnen onszelf goed in te burgeren in Chch. Lejorben begint zich langzamerhand thuis te voelen in Christchurch hospital en Bram is helemaal "happy" op school bij Mrs Linda. Bram gaat steeds meer Engels praten. Dat merken pas als we in de speeltuin zijn. Stijntje loopt nu volop en zit helemaal onder de blauwe plekken van het " vallen en opstaan". Binnenkort dienen we de bouwplannen in van ons huis. En.... ik heb uiteindelijk werk gevonden. Dit speelde al een tijdje maar omdat ik door een heleboel procedures moest kon ik daar niet al te veel over zeggen.

Ik ga aan de slag bij een Sport Clinic (Sportsmed) als Sportmassage Therapeut (SMT). Sportsmed is de meest bekende clinic op het Zuidereiland met alle specialiteiten zoals een Sport doctor, podo en fysiotherapeuten onder één dak.
Ik heb een contract gekregen van maximaal 25 uur per week. Dit bouw ik langzaam uit en start met één dag in de week. Daarnaast mag ik mijn klantenbestand thuis verder uitbreiden.
Dit komt ons heel goed uit omdat ik het nu in een gepast tempo mag opstarten zodat de omschakeling weer niet alles op z'n kop zet voor de kinderen. We hebben inmiddels een oppas gevonden die ontzettend flexibel is. De oppas woont bij ons in de buurt en is dus ook erg handig.
We gaan ervoor zorgen dat we op Zondag's op uit kunnen gaan. Er zijn hier ontzettend veel wandelroutes zowel aan zee als in de bergen. Deze tijd van het jaar komen er met regelmaat Orca's in Banks Peninsula. Dat lijkt me fantastisch om te zien.

Wij wensen iedereen die binnekort met vakantie gaan heel veel plezier.
See ya later!!!

Groetjes Hans, Lejorben, Bram & Stijn

• 08 Juli 2007 - 16:52

Ricky En Johan:

Hoi familie.
    Wat goed om te lezen dat jullie je al aardig thuis voelen daar in CHCH. Veel succes met je baan Hans. En ook met het verwerken van die tegenvallende sportprestatie's van de Kiwi's. Gaan jullie de skipiste's zelf ook nog uitproberen? Onze vakantie zit er op. We zijn twee weken naar Italie (Toscane) geweest. Het alleralleraller beste toegewenst door ons tweetjes. Houdoe.

• 08 Juli 2007 - 17:04

De Stipjes:

We hebben al even niets meer laten horen uit Deurne.Schandalig.Allerlei smoesjes kunnen we nu gaan bedenken maar dat doen we niet.We hebben gewoon een drukke periode achter de rug. Nu genieten we van de vakantie vandaar dat er ook tijd is voor een berichtje.Jullie wonen ondertussen alweer op je nieuwe adres en alles gaat zo weer zijn gangetje.Geweldig om te horen dat Bram het naar zijn zin heeft op school en zo te zien wordt Stijn een echte kunstenaar.Lejorben heeft haar plekje weer gevonden in het ziekenhuis en nu Hans ook nog een baan heeft is het plaatje weer rond.Gefeliciteerd Hans met je nieuwe baan.Voor jullie allemaal veel succes en tot horens. Oh ja, onze Nikki is ondertussen (1juli) voor 4 weken vertrokken naar St.Barbara. Volgens de berichten verloopt alles naar wens. (nikki1991.waarbenjij.nu)

• 09 Juli 2007 - 12:32

Dimphy:

Hans, proficiat! Hartstikke leuk voor jou, heb je niet voor niks zo hard geleerd..

• 09 Juli 2007 - 14:43

De Buuf:

hey buufkes wat fijn dat het allemaal goed gaat en hans proficiat dat je werk heb gevonden erg leuk ik moest jullie ook nog de groetjes doen vanuit canada en veel succes wensen

groetjes de buuf vanuit canada

• 10 Juli 2007 - 04:12

Hans En Jos:

Heel veel succes met je nieuwe baan Hans, leuk om te lezen dat het met Lejorben en de jongens goed gaat. Geniet ervan, en we horen wel weer van jullie.

• 10 Juli 2007 - 07:29

Martijn:

Succes met je nieuwe Job !

Martijn Jansen

• 10 Juli 2007 - 09:19

Anja En Huib:

fijn dat het goed met jullie gaat en leuk om zo de site van jullie te lezen. Goed dat je die baan hebt en dat de kinderen zich ook fijn voelen. Heel veel groetjes uit Heijen.

• 10 Juli 2007 - 12:52

Benno En Irene:

Heel veel succes met je nieuwe baan Hans!
    We bellen julle binnenkort weer!

• 11 Juli 2007 - 08:28

Ome Jos Tante Mien:

Hans gefeliciteerd met je baan. Heel goed dat je nu ook aan de slag kunt. En ook voor Lejorben fijn. Heel leuk om te lezen dat het jullie daar zo goed gaat. Wij vinden het super wat jullie allemaal ondernemen. Wel boffen voor Bramen Stijn om in zo'n mooi land op te groeien. Wel ver om even op bezoek te gaan bij opa en oma, maar het is daar zo fantastisch dat je dat misschien niet zo mist.

Wij laten dan wel misschien weinig van ons horen, maar wij volgen jullie elke dag en weer leuk als er een bericchtje opstaaat.

Wij moeten dat vaker doen want voor jullie is het ook weeer een verrasssing.

Groetjes.

• 11 Juli 2007 - 17:28

Maria Cruijsen:

Hallo beste luitjes
    Allereerst hardstikke fijn dat jullie je al aardig thuis voelen in Christchurch. Een fantastische omgeving (op de foto's). Goed te horen dat je gewend raakt in het ziekenhuis Lejorben en fantastisch dat je een baan hebt Hans. Heel veel succes, Hans. Nu wel weer effe spannend met de bouwplannen voor jullie huis. Maar met jullie doorzettingsvermogen gaat dat zeker goed komen. Heel veel groetjes Maria Cruijsen

• 17 Juli 2007 - 19:26

Rianthony:

zo, jullie site gelezen. en inderdaad heb ik in mijn email vragen gesteld die op deze site beantwoord worden. Hans in ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan. leuk.
    verdere informatie lees je wel in onze mail die ik ongeveer 10 minuten geleden heb gestuurd.
    greetzzzzzzzzzz vanuit het zonnige deurne. Anthony Rianne en onze knappe ventje Guus.

• 01 Augustus 2007 - 19:34

Sacha:

Lees nu pas dat het jullie goed gaat. Fantastisch om te horen. En wat staan die knullen weer geweldig op de foto's. Hoop dat ze veel plezier hebben bij hun nieuwe oppas.
    Dikke kus voor jullie allemaal.

• 09 Augustus 2007 - 17:46

Twan:

Ha familie Lutters,
    Hoe gaan de zaken? Hier in Nederland regende het vandaag de hele dag pijpenstelen, kun je beter de wintersport om de hoek hebben. Het is hier zomer voor het geval jullie je oude zomer- en wintertijden vergeten zijn.
    Komen d'r snel weer wat foto's op de site?
    De groeten vanuit de parel van Brabant

• 14 Augustus 2007 - 17:41

Helga :

Hoi!

Heb me weer bijgelezen op jullie site (op het werk); (Leuk: toen ik weer aan de slag ging, keken collega's van mij vrolijk verder! Leuke foto's en teksten, en dan praten we vol bewondering over mensen die zo'n uitdaging aangaan. En over wat een lekkere jochies en wat doet 'hij' en 'zij' enz. Leuk hoor!!
    Tja, we zijn tegenwoordig zo gewend aan reality tv; Op deze manier kunnen we eigenlijk ook een kijkje nemen in jullie leven. De broerjes lijken steeds meer op elkaar! Wat een mooi en gezellig stel zeg!
    Hoe bevalt het werk in de clinic, Hans? en hebben jullie, na al jullie ondernemingen, al weer zin in verbouwen?! (Wij hebben er nu zo'n 4 maanden opzitten!).
    Fijn dat Lejorben haar draai vindt in het ziekenhuis, En fijn dat het zo goed met jullie gaat :)

Heel veel groeten en veel succes bij jullie vervolgplannen!

• 15 Augustus 2007 - 09:56

Tante Alda:

even een kort berichtje we zijn na ruim 4 weken vakantie in oostenrijk en het zuiden van kroatie weer terug in nederland het weer valt wel een beetje tegen na al die hitte maar daar is niets aan te doen.Fijn dat het jullie goed gaat en hans nog gefeliciteerd met je nieuwe baan
    groetjes van ons en veel sucses