VERHUIZEN NAAR CHRISTCHURCH - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu VERHUIZEN NAAR CHRISTCHURCH - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu

VERHUIZEN NAAR CHRISTCHURCH

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans, Lejorben, Bram & Stijn

05 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

De tijd begint te dringen. Het is nog maar twee weken voordat we naar Christchurch verhuizen. Twee weken geleden hebben we al afscheid genomen van vrienden en familie in Whangarei. Whangarei is de plaats waar ik (Hans) vroeger heb gewoont. Aangezien Whangarei niet aan de deur ligt (1.300km) zal het wel een tijdje duren voordat we daar weer terug komen. Het was erg leuk om iedereen weer even te zien.

We beginnen nu langzamerhand met inpakken. Veel dozen zijn nog ingepakt van de emigratie dus op zich valt het deze rit wel mee. Onze spullen gaan weer met een container via de boot naar Christchurch. Deze keer duurt het maar vijf werkdagen van "deur tot deur".

Afgelopen week ben ik voor twee dagen naar CHCH (afkorting Christchurch) gevlogen. Daar aangekomen met een vol geplande agenda met afspraken ging ik op zoek naar een tijdelijk huurhuis. Ik had accomodatie geregeld in plaatselijke YMCA. Super luxe voor een YMCA. Nog nooit mee gemaakt en ook nog in het midden van de stad. Het leek wel een nieuw hotel. Vervolgens opgehaald door de rental company zodat ik twee dagen voorzien werd van een auto.

Aan de slag dus!! Dit was meteen een mooie gelegenheid om de stad goed te leren verkennnen. Uiteindelijk twee dagen door CHCH gecrost met als resultaat een leuk huurhuis en in die zelfde wijk een school waar ik Bram direct heb ingeschreven. Hij kan daar begin juni terecht.
Het zal nog zeker tien maanden duren voordat de bouw van ons nieuwe huis klaar is. Het huurhuis is een huis met vier slaapkamers. Het ligt helaas helemaal aan de andere kant van de stad. Het ligt in een wijk (Avonhead) die al zo twintig jaar bestaat. Het is een leuke wijk op ongeveer zo'n 5 km van de International Airport.

In Auckland willen we onze tweede auto nog zien te verkopen. Ik vertrek dan één dag eerder naar CHCH. Lejorben en de kids vliegen vervolgens naar CHCH. Het is nl. een hele rit met de auto (1.100 km) en met een overtocht van het Noorder-naar het Zuidereiland. Dat is dus nog even afwachten. Afhankelijk dus van de verkoop van de auto.

Met Lejorben, Bram en Stijn gaat het prima. Bram wordt wel een beetje onrustig. Hij merkt dat er weer wat te veranderen staat. Maar ..... hij wil heel graag naar "kraaistjus" (CHCH). Daar staat een nieuw bed en een fietsje op hem te wachten. Dat hebben we belooft. Het is leuk om te zien hoe Bram steeds meer Engels gaat praten. Samen met zijn buurmeisje "Kayla" zijn ze partners in crime en maken ze de buurt onveilig. Stijn begint steeds meer te brabbelen. Een vrolijk en lief manneke die zeker zijn hoofd wel vier keer per dag ergens aan stoot. Maar daar hoor je hem niet over klagen.
Ondanks dat het hier al bijna winter is hebben ook wij nog prachtige dagen met af en toe nog zo'n 25 graden. Dat zal in CHCH wel veranderen. Daar is het rond deze tijd 5 tot 10 graden kouder dan in Auckland.

Per ingang van 21 mei gaat het dus allemaal gebeuren. Op 22 mei of 23 mei zullen wij arriveren in CHCH. Zodra wij alle nieuwe adres gegevens hebben zullen wij die persoonlijk toesturen naar iedereen die zich heeft aangemeld voor onze "mailingslist". Wil je graag een adreswijzing maar ben je nog niet aangemeld klik dan even op het knopje bij "op de hoogte blijven" op onze website en voer je emaildres in.

Zoals je kunnen lezen krijgen we met regelmaat hele leuke reacties op onze verhalen. Wij willen jullie daar ontzettend voor bedanken en vinden het heel leuk om zo met jullie in contact te blijven.

Heelveel groetjes uit Auckland!!!!!! Hans, Lejorben, Bram & Stijn.

• 05 Mei 2007 - 21:35

Ton En Jan:

Ziet er helemaal niet vervelend uit op die foto's!!!!!!! Veel sterkte met de nieuwe verhuizing. Het blijft plezierig om steeds van jullie te horen hoe het gaat.
    Veel groeten,
    Jan en Ton

• 05 Mei 2007 - 21:51

Anne Van Rooij:

Hallo Lejorben en Hans,
    we wensen jullie heel veel succes met de aanstaande verhuizing. Zo te zien gaan jullie naar een heel fijn en leuk huis, dus alle inspanning zal zeker de moeite waard zijn. Ook al zal dit huis waarschijnlijk maar tijdelijk zijn, hopelijk krijgen jullie en de jongens er goeie 'aard'.
    We reageren niet vaak, maar we vinden het wel leuk om op de hoogte te blijven van jullie avontuur.
    Groetjes en veel liefs van tante Anne,
    ook namens ome Marcel, Helmi en Marco xx

• 06 Mei 2007 - 18:27

Familie Van Rooij:

Hoi Hans, Lejorben, Bram en Stijn,
    Heel veel succes met opnieuw een verhuizing. En veel succes met de bouw van jullie huis. Hopelijk verloopt het voorspoeding en krijgen jullie het snel naar de zin in Christchurch!
    Groetjes, Frans-jozef, Josien, Frank, Bregje, Freek, Anouk en Teun

• 06 Mei 2007 - 18:52

Jacco Robbe:

Hallo Lejorben, Hams, Bram en Stijn,
    Mooi huis hoor, maar leuk dat jullie gaan bouwen. Dan wordt het pas echt iets van jezelf. Ik heb bewondering voor wat jullie in zo'n relatief korte tijd allemaal gedaan hebben en nog gaan doen. Ik hoop dat jullie ook dit weer allemaal goed gepland krijgen. Nog even kiezen op elkaar. Goed te horen dat het jullie goed gaat. Veel succes en sterkte met de verhuizing en straks met bouw.
    Groeten,
    Jacco, Sacha, Sanne & Lars.

• 07 Mei 2007 - 08:15

Mark En Dimphy :

Hallo! Wat mooi zeg. Veel bewondering voor jullie plannen en doorzettingsvermogen. Tips nodig bij het bouwen van jullie huis? Vraag het ons gerust!
    Groetjes, Mark, Dimphy, Stan en Ward

• 08 Mei 2007 - 15:35

Tonny & Cor:

We zijn weer op de hoogte van jullie nieuwe plannen en wensen jullie heel veel geluk in de nieuwe omgeving. Het zal wel een hele boel werk zijn voordat alles weer op zijn plaats is. Vinden het leuk om zo direct op de hoogte te blijven. Groetjes vanaf d,n Millesendijk. T&C

• 09 Mei 2007 - 07:30

T.gerrie&o.frans:

Door de regelmatige informatie die we op deze manier krijgen, blijven we vrij goed op de hoogte van jullie reilen en zeilen ver weg. Wij hopen dat de a.s verhuizing goed verloopt en dat jullie en de kids weer gauw gewend zijn aan de nieuwe omgeving.
    Groetjes uit Deurne.

• 09 Mei 2007 - 10:25

Hans En Jos Eeken:

Wat 'n onderneming zeg, wij hebben rerspect voor jullie doorzettingsvermogen.
    Heel veel succes met de verhuizing, en de nieuwe banen, erg leuk om via de foto's een beetje op de hoogte te blijven.
    Liefs en tot mails,
    Jos

• 09 Mei 2007 - 19:13

Tina&Gerrit:

Veel geluk en succes met julie verhuizing zo blijven we wel op de hoogte
    veel groeten en ons Tante Tiny-Ome Gerrit-en Peter.wat ons betreft geen nieuws, de rest weten jullie wel.

groetejes,

Bey Bey

• 13 Mei 2007 - 10:04

Manon En Paul:

Hallo luitjes,

Het ziet er allemaal erg goed uit op de foto's! Veel succes met de verhuizing en we blijven jullie leuke verhalen zeker volgen!

Liefs xx

• 13 Mei 2007 - 18:08

Monique Van Elk:

Voor de derde maal achter elkaar een poging te mailen, ben nu al 3 keer tussendoor naar jullie foto`s aan het kijken en steeds weer is mijn getikte tekst verdwenen....
    Ik ben blij dat jullie straks een thuis hebben, een plek waar je jongens zich kunnen gaan hechten aan vriendjes, want daar begint Bram nu de leeftijd voor te krijgen. Wat groeit Stijn ook snel! Ik wil wel wat meer Leorben en Hans zien op de foto`s, maar dat zal niet meevallen om de kinderen te vragen te klikken op het apparaat.
    Wat een onderneming om alweer zo`n afstand te overbruggen en weer opnieuw te starten, maar zo te lezen wel een plek op de wereld waar de meeste gehaaste mensen van dromen ooit terrecht te komen..
    Ik wordt steeds warm van binnen als ik jullie avontuur mee mag beleven vanaf de Katsestraat in Oeffelt!
    Zoen, Monique

• 13 Mei 2007 - 21:21

Riny Stunnenberg:

Hans ik kan niet anders zeggen, als dat jullie erg ondernemend blijven en weer een grote verhuizing aangaan.
    als ik de foto's mag geloven dan ziet het er erg goed uit en ik hoop dat je nu de rust krijgt om te blijven op de plek waar je danook thuis hoort.
    Voor ons nog even(5 weken) en dan worden we voor het eerst opa en oma, wij verheugen ons er zeer op, weer een nieuw tijdperk dat aanbreekt.
    Hier gaat alles zo zijn gangetje en echte nieuwtjes zijn er eigenlijk nog niet, tenzij je geinteressert bent in het feit dat Miriam naar Utrecht is gegaan als floormanager, dus weer een floormanager minder en geen aanvulling, want zoals jij ooit voorspelde neemt Raimond het er maar "eventjes"bij.

dit was het voor deze keer en ik hoop snel tot een volgende keer.

groeten van Riny, Henny, Rianne en Mark.

• 14 Mei 2007 - 05:33

Sjors Milsbeek:

Hallo daar maat!!

Ik heb je bericht gehad op Hyves. Excuses dat we niet op de koffie zijn gekomen. We zijn niet zo ver naar boven geklommen. Jammer, we hadden Auckland en de Bay of Islands graag willen zien, maar hadden er geen tijd meer voor.

Wat een geweldig land is het toch! Tanja en ik zijn er helemaal weg van. We zouden graag emigreren maar daar zouden ze in Milsbeek niet blij mee zijn misschien ;-)

Ik heb een oom wonen aan de Northshore (naast New Brighton) in Christchurch, dus we hebben ook enige tijd vertoefd in die fantastische stad. Ik weet zeker dat jullie daar kunnen wennen!!

Wij zitten nu in Vietnam, en hebben Cambodja, Bangkok en Indonesie nog te gaan in zo'n 2 maanden. De tijd vliegt. Maar NZ is toch wel onovertroffen hoor!

Onze rood-zwarte vrienden hebben het kampioenschap verspeeld op de laatste speeldag, dat heb je wel gehoord zeker. Dus we kunnen ons opmaken voor nog een jaartje 2e klasse. Ik moet wel weer flink aan de bak want het eten is hier veel te lekker.

Kerel we wensen jou en je gezin veel succes en plezier in jullie nieuwe stad Kraaistjus!!

Groetjes Sjors en Tanja

PS ik heb ook zo'n site:
    www.sjorsentanja.waarbenjij.nu

• 14 Mei 2007 - 13:06

Tante Alda:

hallo Lejorben hans bram en stijn
    heel veel sucses de komende weken ook al gaat er het eerste jaar veel energie inzitten daar hebben jullie later weer extra plezier van. de fotos zijn leuk en de kinderen zien er goed uit.veel sterkte voor de komende periode en we volgen jullie goed
    groetjes vanuit kaatsheuvel.

• 14 Mei 2007 - 15:12

Kenneth En Helga:

Hallo!

Wat leuk om jullie belevenissen zo "live" te kunnen volgen! We hebben echt bewondering voor jullie 'way of life'! Leuke, mooie foto's van de jongens en met opa en oma! En de foto's van het Zuidereiland zijn echt prachtig! Waauw!
    Heel veel succes met jullie next move!
    Veel groetjes van ons!

• 11 Juli 2007 - 17:38

Gerrit &Tina:

druk druk en nog eens druk.
    voordat we een jaar verder zijn, dan is er rust en tijd voor sporten en leuke dingen te doen. Hans heb je een e-mail adres van australie'' je weet wel.
    zet het maar op mail.
    gerritkempen@hotmail.com
    nog vele groeten van onze familie.