MOOI ZUIDEREILAND - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu MOOI ZUIDEREILAND - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu

MOOI ZUIDEREILAND

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans, Lejorben, Bram & Stijn

24 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

(O)pa en (o)ma zijn alweer bijna drie weken bij ons. Het is ontzettend gezellig en Bram en Stijn vinden het fantastisch!! Eindelijk hebben we nu onze vakantie op het zuidereiland waar we zo lang naar toegeleefd hebben.

Allereerst is het belangrijk om te vermelden dat Lejorben een baanaanbod heeft gekregen als operatie assistente in Christchurch hospital. We gaan dus nu rustig kijken of Christchurch werkelijk de plaats is waar we ons willen vestigen. Zo ja.... dan kan het heel snel verlopen. Ook fijn voor Bram en Stijn. Dan kunnen we eindelijk settelen na een periode van verhuizen van plaats naar plaats.

Vorige week zondag zijn we uit Auckland vertrokken. De eerste stop was in Taupo waar we s'avonds naar de termale baden zijn geweest. Via Wellington gingen we met de boot naar het zuidereiland. Bram was op de dag van de overtocht jarig. Hiep piep hoera....!!!!! Drie jaar geworden. S'avonds hebben we zijn verjaardag gevierd in Okiwi Bay. Een prachtig mooi baaitje in de Malborough Sounds.

De dag erna zijn we naar de Abel Tasman National Park en de Golden Bay gereisd. Hier heeft Abel Tasman Nieuw Zeeland ondekt en op de kaart gezet. We zijn daar ook naar het Tasman memorial geweest. Heel indrukwekkend, als je over de baai heen kijkt wetende dat vier van zijn bemannigsleden zijn vermoord door de local Maoris. Abel had vervolgens geen trek meer in Nieuw Zeeland en is zelf ook nooit meer aan land geweest.

Via Ligar Bay waar we twee dagen zijn geweest zijn we nu in Hamner Springs aangekomen. Een skiplaatsje in de alpen op zo'n 100km afstand van Christchurch. We zitten nu in een soort van houten skihut. Heel erg gezellig. Vandaag gaan we naar Christchurch waar we een week blijven. Lejorben heeft een gesprek in Christchurch hospital en verder hebben we het ontzettend druk met oriëntatie. Huizen kijken, omgeving verkennen, ect, ect.

Voor (o)pa en (o)ma is het ook genieten. Vooral van Bram en Stijn. Het is ook prachtig weer en een mooie tijd van het jaar om te reizen. Gisteren was het nog 29 graden in Hamner Springs en geen wolkje in de lucht. Zo is het al bijna een week.

We willen trouwens iedereen bedanken die ons de laatste tijd mailtjes hebben gestuurd. Sorry dat we niet meteen reageren. We vinden het ontzettend fijn om jullie reacties te horen.

Binnenkort laten we horen hoe het verlopen is in Christchurch. Spannnende week met hopelijk een goed resultaat.

Groetjes van Hans, Lejorben, Bram , Stijn (o)pa & (o)ma Lutters

• 24 Maart 2007 - 21:03

Marten En Mirjam:

Ja hoor, we zien het al.. Geen respect voor deze echte Groninger ontdekkingsreiziger! Boven op zijn standbeeld gaan staan en ook nog eens met de voeten op de Groningse vlag! Stelletje zuiderlingen ;-)
    Geniet er nog lekker van en we zien jullie over een week wel weer op jullie 'neefjes' verjaardag!

Liefs,
    Marten, Mirjam en kids

• 24 Maart 2007 - 22:02

Jan En Ton:

Nu alleen nog de staatsloterij winnen en we komen ook eens kijken hoe NZ eruit ziet. De foto's zijn werkelijk zéééér verleidelijk.
    Geniet ervan en sukses met het zoeken naar een baan.

Jan en Ton,
    Samba en Spike

• 25 Maart 2007 - 10:27

Hans En Jos:

Geweldig wat 'n mooi land, en wat 'n klimaat, dat is wat anders als hier.
    Lejorben succes met het vinden van een mooie baan, Hans ook natuurlijk, en geniet van de vakantie met Opa en Oma.

• 25 Maart 2007 - 20:11

Jw Wendy En Koen:

Super mooi voor jullie daar. Geniet ervan samen. De tijd gaat toch alweer zo snel. De foto's zijn prachtig. We zijn benieuwd of jullie je in Ch'church zullen gaan settelen. We hopen dat je meteen een Yes gevoel zal krijgen in het zkhs joep.

Groetjes van ons

• 26 Maart 2007 - 11:03

Dimphy:

Wauw, wat een pracht! Het is moeilijk te geloven dat jullie daar ook stress en drukte kennen.

• 26 Maart 2007 - 17:30

Tonny, Cor & Gerrie:

Dag tegenvoeters:
    We hebben het laatste verslag weer gelezen en de prachtige foto's bekeken.
    Zo te zien hebben jullie het geweldig goed. We zijn benieuwd of Christchurch jullie bevald. Heel veel succes met het gesprek. Dat horen we later wel.
    Groetjes van ons uit Deurne/Walsberg.
    Knuffels voor de kleine mannen.

• 30 Maart 2007 - 10:05

Gerry En Diny:

Hoi familie

Wat zullen jullie samen genieten op het Zuidereiland.Hopelijk vinden jullie nu je echte stekje.Bram nog gefeliciteerd met je verjaardag.Leuke foto's.Veel succes met het vinden van een baan.Nog heel veel plezier samen met O(pa) en
    O(ma).Heelveel groetjes van

Ome Gerry en Tante Diny.

• 30 Maart 2007 - 13:50

Martijn En Trinette:

He Hallo,

Alles goed aan de andere kant van de plas ?

Als je de fotos ziet lijkt het wel een grote vakantie.

Het ziet er goed uit !

De groeten uit boxmeer .

Martijn en Trinette.

• 01 April 2007 - 17:16

Piet En Toos:

Eindelijk een berichtje van het zand.Wij hebben de foto's bekeken,prachtig zeg.En goede vooruitzichten voor Lejorben om te mogen gaan werken.Fijn te zien dat het met jullie goed gaat.Onze eerste kaart naar jullie hebben wij na een wereld reis weer terug gekregen,jammer het was goed bedoeld.In Ottersum gaat alles goed,het plan Achter de hoven{huis}begint handjes en voetjes te krijgen,spannend voor ons!Zo helemaal op de hoogte,groetjes Piet en Toos.

• 02 April 2007 - 16:03

Tante Alda:

hallo beste luitjes
    zo te zien genieten jullie volop van de vakantie en dat is maar goed ook.hans en bram nog gefeliciteerd met jullie verjaardag .onze wereld reizigers zijn afgelopen vrijdag 30 mrt weer op schiphol geland met een flinke bagage aan belevenissen die hen niet meer afgenomen kunnen worden .nu is het voor hen zoeken naar een baan en dan een huisje.
    veel groetjes en nog fijne dagen samen alda en raymond

• 03 April 2007 - 19:09

Mienke:

Hee daar,

Wat een super gave foto's. Volgens mij zijn jullie daar een super leven tegemoet gevlogen. Wat groeien die twee kereltjes hard en wat een mooie bruine kijkers hebben ze. Om in te verdrinken!!
    Met ons gaat alles prima. We zijn net terug van wintersport in Oostenrijk en onze Fiene heeft dus haar eerste sneeuw "geproefd". Ook zij groeit hard. Ze heeft al twee tandjes en wordt met de dag blonder. En dan een paar blauwe ogen!!! Geen kind van haar moeder dus. Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik zo'n blondje heb gekregen!
    We zullen jullie omzwervingen zo af en toe volgen op de site en als ik iets weet van data voor een neven en nichtendag of nieuwjaarsreceptie dan laat ik het zeker weten!

Gr. Mienke, Jean-Max en Fiene

• 06 April 2007 - 17:06

Cor:

det tijd is kort.

• 07 April 2007 - 19:58

Tina-Gerrit-Peter:

Wat een mooie foto's hebben we gekregen.
    wat zal er een hoop te vertellen bij thuiskomst.

Vele groeten van ons allen en een perfecte terugreis , want die komt er weer aan. groetjes.

• 17 April 2007 - 19:34

Peter En Margret:

Het is daar bijna net zo mooi als in Milsbeek hahahaha.
    Jullie hebben het goed voor elkaar maar dat hadden wij ook niet anders verwacht.
    Liefs uit Milsbeek

• 17 April 2007 - 20:50

Heiko:

Hey Jullie 4,
    Bedankt voor jullie erg leuke brief! Ik zal hem uitdraaien en in de kantine en in de kleedkamer ophangen!!! Zal de jongens goed doen!
    Ik zal ervoor zorgen dat je de foto's van het Kampioenschap (....?!?!) krijgt toe gemaild!

Tot mails!

Groeten, Nummer 9!