Zomer weer in zicht!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu Zomer weer in zicht!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans, Lejorben, Bram & Stijn Lutters - WaarBenJij.nu

Zomer weer in zicht!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans, Lejorben, Bram & Stijn

20 Augustus 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Ondanks dat het hier nog officeel winter is merken we dat het weer richting de zomer gaat. Bram is zojuist terug gekomen van school en is nu samen met Stijn in de tuin aan het spelen. Het is weer zo'n onverwachte warme dag, dus dat belooft veel goeds voor de zomer.

De "All Blacks" zijn uitgezwaaid op Victoria Square hier in Chch en mogen weer een poging doen om de World Cup Rugby te veroveren in Frankrijk begin September. Verder voor degene die graag naar NZ op vakantie willen heeft de Kiwi Dollar de Euro weer behoorlijk geholpen omdat de Euro met maar liefst $0.31 is gestegen. Boeken dus....

Met ons gaat het goed. Lejorben heeft haar proeftijd overleeft en heeft het prima naar de zin op de operatie kamer.
Bram wil alleen maar spelen met andere kinderen en vindt het een straf als hij niet naar school mag. Hij praat Engels. Ontzettend schattig om te horen maar af en toe trekken m'n tenen krom in mijn schoenen als hij Engelse woordjes uitspreekt beginnend met een R.
Stijn is de avontuurlijke dreumes die natuurlijk alles na wil doen wat zijn grote broer ook doet. Hij loopt nu volop. Het wordt dus weer eens tijd om een film te maken en op te sturen naar familie en vrienden zoals de laatse keer in April.

Met mezelf gaat het ook goed. Ik heb het fantastisch naar de zin bij SportsMed. Het gaat voor mijn gevoel alleen te langzaam maar dat ligt meer aan mijn ongeduld dan aan de huidige situatie. Binnenkort ga ik ook op vrijdagen werken en zo bouw ik het beetje bij beetje op.

We beginnen nu langzaam onze weg te vinden in Chch. We leren steeds meer mensen kennen. Lejorben en ik natuurlijk op ons werk en Bram via school. We hebben ontzettend lieve buren en eigelijk sinds het begin hier in Chch hebben we een Nederlands stel leren kennen (Frans & Thea uit Son en Breugel) die ook hun huis bouwen bij hetzelfde bouwbedrijf als wij. Het klikt ontzettend goed en we zien elkaar regelmatig.

Afgelopen week zijn we de bergen in gegaan. Voor degene die denken dat Chch alleen maar vlak is....dus niet!!
Aan de rand van Chch ligt een Vulkaan waar je over heel Canterbury heen kijkt. Je kunt in een oogopslag de Alpen, Zee, het schiereiland en Chch zien liggen. Fantstisch mooi om te zien. En ook hele leuke wandelroutes van ongeveer twee uur. Als het weer een beetje mee zit gaan we volgende week nog een keer naar de sneeuw. Het zo leuk zijn als Bram en Stijn dit jaar nog een keer met de slee door de sneeuw kunnen gaan.

in Juli hebben we ook de goedkeuring van de welstandscommisie gekregen voor het ontwerp van ons huis wat we binnenkort gaan bouwen. We wachten nu op de prijsopgave en dan kan vervolgens de vergunning aangevraagd worden. Hopelijk zitten we er volgend jaar eind Mei in. Dat zou heel erg mooi zijn.

Verder willen iedereen bedanken die met regelmaat een berichtje achter laat op onze site. We kunnen zien hoe vaak deze site bekeken wordt en dan merk je hoe er met ons meegeleeft wordt. Nog een dikke maand en dan zijn we een jaar in Nieuw Zeeland. We weten alleen nog niet of we doorgaan met deze site. Alle foto's komen nl. na een jaar te vervallen en alles moet weer opnieuw aangevraagd worden. Voor die tijd zorgen toch nog zeker voor een aantal berichtjes en misschien gaan we in de toekomst wel een soort van nieuwsbrief sturen.

We hopen dat iedereen in Nederland een leuke en vooral droge vakantie heeft gehad. Voor degene die het nog tegoed hebben; een hele fijne vakantie en tot binnenkort.

Groetjes,

Hans, Lejorben, Bram & Stijntje

• 20 Augustus 2007 - 07:58

Roos En Peter:

wat fijn dat het jullie daar je plekje hebt gevonden ook wij genieten iedere keer weer van de berichtjes Bij ons is alles goed genieten nu van een vacantie in het zwarte woud met roosmarie en anton gaat het ook prima krijgen half september de sleutel van hun nieuwe woning en onze kleinzoon daan groeit als kool wordt al weer twee jaar Heel veel geluk in jullie nieuwe banen en met de start van de woning groetjes en liefs peter en roos

• 20 Augustus 2007 - 16:35

Wim En Hedwig:

Hoi Hans lejorben bram en stijn

Met ons gaat het ook goed.
    We hebben een heel fijne vacantie gehad in de Provence.
    De vader van Wim is helaas erg ziek.
    ( Galblaas tumor ).
    Manon gaat alweer naar naar Havo 2.
    Joost krijgt nu type les, hij is alweer een weekje naar school geweest.

Groetjes wim en Hedwig Manon, Joost.

• 20 Augustus 2007 - 20:07

Sem, Mayk En Simon:

Alweer bijna een jaar....en wat voor jaar....ik wilde schrijven.....wat is dat snel gegaan, maar dat is misschien een beetje kort door de bocht voor jullie, ha ha.....2 mega-verhuizingen en een compleet nieuw leven! Fijn dat iedereen een beetje zijn draai gevonden heeft en dat je weer lekker aan het werk bent! Komt er weer een beetje ritme in en dat is lekker.
    Tja qua weer kunnen we alleen maar een beetje jaloers zijn hiero....Aangezien we een huis hebben gekocht, blijven we dit jaar in Nederland en daar hebben we een geweldig jaar voor uitgekozen, ha ha. Volgens mij hebben we de slechtste zomer in jaren! jullie waren net op tijd weg, ha ha. Dat bouwen gaat bij jullie wel een stuk sneller, want dat van ons staat gepland voor maart 2009! Simon loopt inmiddels aan de hand en achter de loopwagen. Het is Hollands glorie om te zien. Ik zal binnenkort weer eens foto's sturen! Jsmmer dat we laatst jullie telefoontje gemist hebben! Groetjes uit Rotterdam.

• 20 Augustus 2007 - 23:35

Jan En Ton:

Fijn te horen dat het jullie zo goed gaat. Wat vliegt de tijd!!!!! Deze site houdt ons zo goed op de hoogte dat het is alsof we vlak bij elkaar wonen. Het zou jammer zijn als de site zou stoppen.
    Heel veel groeten uit Ottersum in ieder geval.

• 24 Augustus 2007 - 05:35

Frans En Thea:

hoi jullie 2.Hierbij nogmaals het bericht.Wat fijn dat het met jullie zo goed gaat.Hier is alles ok. Dit weekend gezellig naar de bergen en kijken of jullie ook sneeuwballen kunnen vangen. We bellen nog wel voor het weekend.Veel succes met de bouw van jullie huis en dat wij er maar eerder in mogen zitten.Groetjes en see you in het weekend

• 27 Augustus 2007 - 07:49

NiMa:

Pfff, zelfs dit berichtje komt niet door (of staat er zo 2x op)... we hebben jullie via hotmail wat gestuurd want we krijgen wel spam van jullie maar onze mailtjes komen niet aan in NZ... :( maar we houden nog wel van jullie hoor (H)
    XXX